Uw bedrijf groeit. Op uw pad naar internationale groei kiest u voor Frankrijk. Een mooi vakantieland, maar hoe zit het met de Franse cultuur van het zakendoen?. De communicatie met uw Franse doelgroep verloopt stroef. U kunt uw vinger er niet op leggen. Wat nu? Dan is het nu tijd voor de training Succesvol zakendoen in Frankrijk! Want hoe zou het zijn als de communicatie met jouw Franse partners vlekkeloos zou verlopen? Als je versteld kunt staan van het resultaat dat je boekt?
Voor wie is deze training?
De training Succesvol zakendoen in Frankrijk is bestemd voor ondernemers, sales- en accountmanagers en communicatiemedewerkers die meer resultaat willen boeken bij hun Franse doelgroep.
Wat gaat u leren in deze training?
In de training Succesvol zakendoen in Frankrijk leer je hoe je overeenkomsten en verschillen in cultuur kunt gebruiken om jouw communicatie nog effectiever te maken. Dit doen wij aan de hand van de volgende punten:
– Je leert wat cultuur is, waarom er cultuurverschillen zijn en hoe wij die ervaren
– Je krijgt inzicht in verschillende cultuurdimensies, waardoor de verschillen herkenbaar worden
– Op basis van de herkenbare verschillen en overeenkomsten leer je beter communiceren met jouw Franse doelgroepen
Uitgebreid programma
Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:
– Een uitleg over het begrip cultuur.
– Wat is een referentiekader en welke functie heeft dit?
– De verschillende dimensies waarop cultuurverschillen inzichtelijk worden gemaakt
– De belangrijkste overeenkomsten tussen Nederlanders en Fransen
– De belangrijkste verschillen tussen Nederlanders en Fransen
– Verkopen en onderhandelen in Frankrijk
– Overlegstructuren en management in Frankrijk
– Tips en tricks voor het omgaan met Fransen
Wat kunt u nadat deze training is afgerond?
Na afloop van de training Succesvol zakendoen in Frankrijk ben je in staat om:
– Verschillen in cultuur te herkennen
– Jouw eigen referentiekader te herkennen en je open te stellen voor andere referentiekaders
– Cultuurverschillen tussen Nederlanders en Fransen te herkennen
– Deze cultuurverschillen in te zetten in jouw communicatie met jouw Franse doelgroep
– Jouw resultaten in Frankrijk te verbeteren