+31 (0) 850 431 000
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
Training

Confronteren

Elke leidinggevende krijgt wel eens te maken met werknemers die niet naar behoren functioneren of te weinig groei laten zien. Voor sommigen geldt dat ze tegen dit soort gesprekken opzien uit angst de relatie te verstoren of niet weten hoe zo’n gesprek aan te pakken.

Voor wie is deze training?

– Deze training is bedoeld voor leidinggevenden die van hun medewerkers professionaliteit verwachten en het lastig vinden mensen aan te spreken op hun inadequate gedrag.

Wat gaat u leren in deze training?

• U heeft kennis van en kunt schakelen tussen de verschillende conflictstijlen en weet wanneer en waartoe confronteren nodig is.
• U gebruikt hiervoor de effectieve feedbacktechnieken.
• U kunt de richtlijnen toepassen en zet bewust benodigde persoonlijke kwaliteiten hiervoor in.
• U kunt de gespreksregels uiteenzetten, weet hoe u objectief het gesprek voobereidt en past het gespreksmodel zelf toe.
• U kunt weerstand ontvangen en behoudt de regie in het gesprek
• U heeft gemaakte afspraken SMART geformuleerd.

Wat kunt u nadat deze training is afgerond?

Tijdens en na de training zijn leidinggevenden in staat het confronterend gespreksmodel goed toe te passen waarbij concrete afspraken en acties SMART worden geformuleerd.
Zo creëert de leidinggevende mogelijkheid tot het borgen van de gemaakte afspraken met de betrokkene welke worden vastgelegd.

Wat gaat u doen tijdens deze training

1e blok:
• Wanneer confronteren en waartoe
• Conflictstijlen
• De feedbacktechnieken effectief inzetten
2e blok:
• Richtlijnen
• Persoonlijke kwaliteiten en attitude
3e blok:
• Het objectief voorbereiden van het gesprek
• Gespreksregels bij het confronterend gespreksmodel
• Het gespreksmodel zelf
• Om kunnen gaan met weerstand
• Afspraken SMART formuleren

Uw trainer

Als trainer en als mens ga ik op zoek naar belemmerende patronen die persoonlijke groei en zelfvertrouwen in de weg staan; privé of werkgerelateerd. Ik ben dus een soort van ‘cleaner’ waardoor weer beweging en groei ontstaan.
Ik hou me vooral bezig met effectief gedrag en communicatie met ruim 25 jaar ervaring als trainer, coach en counselor. Afhankelijk van de vraag werk ik graag met verschillende modellen.
Ik richt me op het beter en sterker maken van mensen zowel op individueel als op teamniveau. Mijn aanpak is ‘D’: doorpakken, doelgericht en daadkrachtig.

Onze cursisten beoordelen IOM met een

8,4 uit 200 beoordelingen

Direct inschrijven

  • Uw gegevens

Deze bedrijven gingen u voor!