+31 (0) 850 431 000
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories

De IOM app

De IOM app is innovatieve leersoftware en een revolutionaire didactische methodiek. Het bespaart leertijd en helpt om kennis te borgen. Gebaseerd op de onderzoeksbevindingen van Nobel Laureate Eric Kandel, dat men het beste kennis verwerft in kleine maar regelmatige stapjes. Deze methodiek noemen we Micro-Learning.

Vier manieren om kennis te verwerven

  1. Leer modus: lesstof wordt op de meest optimale manier aangeboden waardoor de kennisverwerving snel plaatsvindt.
  2. Wedstrijd modus: Alleen die vragen worden aangeboden die de twee tegenstanders nog niet correct hebben beantwoord of heel weinig.
  3. Informatie modus: Degene die de cursus ontwikkeld bepaalt de volgorde van de leerkaarten, of er is de mogelijkheid om aangepaste toegang te krijgen tot de lesstof via de zoek en index functie.
  4. Test modus: Ieder test vraag wordt slecht een keer getoond. De cursusleider bepaalt hoeveel vragen er correct moeten beantwoord.

Vier soorten leerkaarten

  1. Single choice: Deze vragen zijn het meest eenvoudig te beantwoorden. Ze kunnen ook worden gebruikt voor ja/nee of goed/fout keuzes.
  2. Multiple choice: Deze vragen zijn veel lastiger om te beantwoorden omdat de cursist niet weet hoeveel antwoorden er goed zijn.
  3. Vraag en antwoord kaart: Dit is de klassieke leerkaart, met een voor- en achterkant, zeer geschikt om definities, terminologie, eenvoudige rekenkaarten enzovoorts te leren
  4. Informatie kaarten: Soms is het wenselijk om informatie toe te voegen die bestaat uit plaatjes, tekst of video’s zonder dat verdere interactie nodig is.

Vier soorten interactie

  1. Feedback: De cursist kan online feedback geven over iedere leerkaart en daarmee bijdragen aan de constant verbetering van de lesstof.
  2. Index: De index is een snelle toegang naar de individuele leerkaarten en geeft een overzicht van de totale te behandelen lesstof
  3. Zoeken: Geeft de cursisten de mogelijkheid om content te vinden in alle geactiveerde cursussen en alle externe bronnen van informatie.
  4. Aanmaken leerkaart: De cursist kan leerkaarten aanmaken met daarop zijn eigen content deze kaart kan dan vervolgens indien gewenst bij de cursus worden gevoegd en gedeeld met de andere cursisten.

Vier onderdelen van een leerkaart

  1. De vraag: Motiveert de cursisten om hun kennis op te roepen en moedigt ze aan om antwoorden te formuleren.
  2. De hint: Verzorgt extra informatieve en licht technische termen toe.
  3. Het antwoord: Benodigd om het kennisniveau van de cursist te checken. Is het antwoord correct?
  4. De uitleg: Helpt de cursist bij het begrijpen van de oplossing. De uitleg geeft extra informatieve en maakt het mogelijk de geleerde lesstof in te delen
Deze bedrijven gingen u voor!